1. pl
  2. en

Artykuły innych autorów:

 

David J. Chalmers, Facing Up to the Problem of Consciousness, Journal of Consciousness Studies, 2(3):200-19, 1995

 

Timothy L. Hubbard, The Importance of a Consideration of Qualia to
Imagery and Cognition
, CONSCIOUSNESS AND COGNITION 5, 327–358 (1996)

 

V. S. Ramachandran and William Hirstein, Three Laws of Qualia. What Neurology Tells Us about the Biological Functions of Consciousness, Qualia and the SelfJournal of Consciousness Studies, 4, No. 5-6, 1997, pp. 429–58


David de Léon, The qualities of Qualia, Lund University Cognitive Studies – LUCS 58. ISSN 1101–8453. © 1997 by the author

 

V.S. Ramachandran and E.M. Hubbard, Synaesthesia—A Window Into Perception, Thought and Language, Lund University Cognitive Studies – LUCS 58. ISSN 1101–8453. © 1997 by the author

 

Pär Sundström, Two types of qualia theory, Harvard Review of Philosophy 20, 2014, 107-31

 

Leandro Castelluccio, Explaining Qualia: A Proposed Theoretical Framework for Addressing the Hard Problem of Consciousness, https://doi.org/10.31219/osf.io/tc9s8 

 

John Perry, Knowledge, Possibility and Consciousness (parts of the book), Stanford University, 1999

 

Nicholas Humphrey, How to solve the mind-body problem, Journal of Consciousness
Studies, 7, 5-20. [2000]

 

Nicholas Humphrey, Getting the Measure of Consciousness, Progress of Theoretical Physics Supplement No. 173, 2008

 

Ken Mogi, Cognitive factors correlating with the metacognition of the phenomenal properties of experience,  www.nature.com/scientificreports     Pub. 27 November 2013

https://www.nature.com/articles/srep03354   https://rdcu.be/ea6xm 

08 lutego 2025
Wstęp: o refleksji, interakcji intrapersonalnej i qualiach ...  W omówieniu cyklu Kolba zwróciłem uwagę, że uczenie się można rozważać jako proces refleksji, a dokładniej refleksji nad dostrzeżonym zjawiskiem (obiektem) mogącym
06 lutego 2025
Qualia jako komponent wiedzy Qualia jako istotny komponent schematów poznawczych zostają w nich internalizowane w procesie poznawania bezpośredniego lub za pośrednictwem medialnych reprezentacji rzeczywistych obiektów i zjawisk. W reprezentacjach medialnych
03 lutego 2025
Qualia w konstruowaniu wiedzy  © dr inż. Mariusz Kąkolewicz Ilustrowana prezentacja „Najważniejsze, co należy wiedzieć o umyśle ludzkim, to, że jest on urządzeniem służącym do uczenia się” /Roger Schank –
26 stycznia 2025
Qualia są kluczowym składnikiem schematów poznawczych jako składników twojej wiedzy. Ich znaczenie wynika z faktu, że stanowią subiektywną świadomość (reprezentacje mentalne) doświadczanych obiektów i zjawisk w świecie rzeczywistym i medialnym,

Qualia - artykuły

Poznaj nas lepiej

Nasza historia

Nasza historia koncentruje się na zrozumieniu roli qualiów w procesie uczenia się, badając subiektywne doświadczenia, które kształtują naszą percepcję i wpływają na sposób, w jaki przyswajamy wiedzę.

Co nas wyróżnia?

Nasza unikalna metodologia skupia się na zrozumieniu jakości subiektywnych doświadczeń, co wpływa na proces uczenia się, umożliwiając głębsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia.

Wiedza i inspiracje na każdy dzień

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych.

Mentoring, wsparcie, kursy, webinaria, rozwój

 

www.qualia.edu.pl

www.terazrozumiem.pl

www.edukacja-domowa.com.pl

Mariusz Kąkolewicz

📞 505 377 726

mail:

kontakt@qualia.edu.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na qualia.edu.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione